2012. április 5., csütörtök

Briós, Kalács

Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • csipet só
  • 5 dkg élesztő
  • 1/2 l tej
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 db tojás sárgája

Elkészítése:

Először elkészítjük a kovászt. Az 1/2 l tejet meglangyosítjuk, belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a porcukrot, 2db tojás sárgát, és annyi lisztet az 1 kg-ból hogy tejfel sűrűségű legyen. A maradék liszet beletesszük egy nagy edénybe, fészket csinálunk bele és beleöntjük a kovászt, és a tetejére szórunk egy kis lisztet. Ezt hagyjuk állni 10-15 percig. Ez után tésztává gyúrjuk, majd újból kelni hagyjuk 30 percig.
Ha már 1,5-2 szeresére nőtt akkor átgyúrjuk. 7-10 dkg-os darabokat készítünk belőle, kisodorjuk őket és tetszés szerint formázzuk, fonjuk őket. Lekenjünk  1 egész tojással + 1db sárgával, megszórhatjuk kristálycukorral. Hagyjuk újból kelni 10 percig és utána mehet a 180-200°C-ra előmelegített sütőbe. Készre sütjük.



Megjegyzés:
Én a tészát először 2 részre osztottam. Az egyik részt újból kettőbe és ezekből 2db kalácsot fontam lekentem, és megszórtam szeletelt mandulával. A másik darabból pedig különféle kis briósokat fontam. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése