2014. április 1., kedd

Tejszínes epertorta

Egy nagyon kedves barátom 17. születésnapjára készült meglepetésnek! :)
Tujadon képpen sütöttem egy kisebb tepsi méretű /30x20/ piskótát amit keresztben elvágtam és ez volt a két lap amit a tejszínes eperkrémmel betöltöttem. Majd a tetejére HAMIS marcipánt készítettem életemben először amit Ildinyo blogján találtam és meg kell mondjam, nagyon sikeresnek bizonyult!

Hozzávalók a psikótához:

  • 4 db tojás
  • 8 dkg cukor
  • 10 dkg liszt
Hozzávalók a krémhez:
  • 1 cs. epres pudingpor
  • 4 dl tej
  • 4 ek. cukor
  • 3 dl növényi tejszín
  • 3-4 szem eper
  • 1-2 cs. habfixáló
Hozzávalók a Hamis marcipánhoz: /Én itt fele mennyiséggel dolgoztam mint a blog receptjében/
  • 0,5 dl tej
  • 17,5 dkg cukor
  • 10 dkg rétesliszt
  • 6,5 dkg vaj
  • 1 ek. Dr. Oetker színtelen mandula aroma
  • porcukor
  • étkezési keményítő
Elkészítése:

Elkészítjük a Hamis Marcipánt, mert ennek állnia kell! A tejet felforraljuk a cukorral, és mikor már forr, lejjebb vesszük a gázt, hogy már csak gyöngyözzön. Ha a cukor felolvadt, beleszitáljuk a réteslisztet és főzzük, addig amíg ki nem fől belőle a liszt íze. Ha ez megtörtént, elzárjuk és hozzáadjuk a vajat és a mandulaaromát. Kis tálba töltjük és betesszük a hűtőbe hűlni.


Megsütjük a piskótát: A tojások sárgáját az 1/3 cukorral elkeverjük, külön a tojások fehérjét a cukor 2/3-ával felverjük, óvatosan összekeverjük és beleszitáljuk a lisztet. 180°C-on 25-30 percig sütjük.

Amint a piskóta kihűt, elkészítjük a krémet: Megfőzzük a pudingot a tejjel és a cukorral. Kihűtjük folyamatos kevergetés mellett, hogy nem bőrösödjön meg a teteje. Ha kihűlt a tejszínt kemény habbá verjük úgy, hogy mikor még nincs teljesen felverődve bele teszünk 1,5 cs. habfixálót. Ha felverődött, a kihűlt pudingot egy tálba kaparjuk és egy kevés habbal alaposan elkeverjük (ez még nem baj ha összetörik), ha elkeveredett hozzákeverjük a maradék tejszínhabot, de ezt már óvatosan! Ha összekevertük, bele aprítunk pár szem epret és a ketté vágott piskóták közé töltjük.

A tetejét pedig felforrósított baracklekvárral vékonyan megkenjük (ez fogja védeni a marcipánt a nedvességtől). Kivesszük a marcipánt a hűtőből és annyi porcukrot és keményítőt adagolunk hozzá, míg egy igazi marcipán állagú masszát kapunk. Ezt kinyújtjuk és a torta tetejére tesszük. Ha színezni szeretnénk, keverhetünk hozzá egy kevés ételfestéket is. Az oldalát Én eper szeletekkel díszítettem.

Kedves egészségére mindenkinek! :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése